Med Store Locator udvidelsen kan du give klare og praktiske anvisninger til dine offline butikker. Virksomheder som har mange fysiske butikker kan få stor gavn af en effektiv store locator.
Ideelt vil man præsentere brugeren for den nærmeste butiksadresse, åbningstiderne på butikken og om varen er på lager. Derudover kan det være en god idé at give brugeren forskellige muligheder, eks. kan man vise flere butikker i nærheden eller lave et filter, som gør at brugeren selv kan søge efter butikker indenfor en bestemt radius. Dette giver kunden en problemfri og nem købsoplevelse.
For mange brugere starter informationssøgningen online og ender så vidt muligt med et offline salg. Ifølge Google bruger 82% af forbrugerne deres telefon til at undersøge potentielle køb i fysiske butikker. Kombineret med stigningen i "Nær mig" søgninger, så begynder der er være et klart signal til fysiske butikker om at prioritere den digitale synlighed og markedsføring. Inden man går igang med markedsføringen er det dog vigtigt at fundamentet er klar på websitet.
Store Locator funktionen skal både være optimeret overfor brugerne, men også for de ansatte som vedligeholder den fremadrettet. Det er derfor vigtigt at udvikle til det visuelle front-end, som gør det nemt for brugeren at finde de nødvendige oplysninger, som bl.a. adresse, postnummer eller åbningstider. Derudover skal der udvikles et simpelt bagvedliggende kontrolpanel. Med et simpelt kontrolpanel til at tilføje og fjerne en butik, får man en hurtig og effektiv arbejdsgang, så der bliver mere tid til at fokusere på salg af sine produkter.
Store Locator udvidelsen er et must for ecommerce virksomheder med fysiske butikker. Navnligt hvis I sælger tekniske produkter som kræver faglig sparring hos en produktspecialist.