Hos WEXO har vi mange års erfaring med at effektivisere dine arbejdsgange gennem integration af ERP-systemer, økonomisystemer og marketingsystemer. Vi har lavet integrationer mellem bl.a. AX og Magento webshops i mere end 10 år. Gennem årene har vi samlet vores erfaring i stærke processer samt tekniske værktøjer, der sikrer gode integrationer med stabil drift. Vi kan levere hurtigt på grund af de moduler, der er opbygget gennem årene og tjeklister samt overvågnings systemer, der sikrer en stabil drift.
Med mange processer, der går på tværs af flere systemer, er integrationer nødvendige for at opnå automatisering i virksomheden, og dermed en central forudsætning for effektivt at sikre mulighed for skalering og indtjening. Det sikrer en Magento integration.
Vi hjælper vores kunder med at integrere deres e-handelsløsning til mange forskellige interne og eksterne systemer. Læs bla. om vores integration til Amazon.
Nedenfor har vi præsenteret et udvalg af de integrationstyper, vi har arbejdet med gennem årene.
Magento integration til ERP systemer eller i daglig dansk tale økonomisystemer, er ofte et grundlæggende element i alle webshopløsninger leveret af WEXO. Vi sørger for, at integrationen tager hånd om dine produkters livscyklus og tilpasser omfanget af integrationen til jeres behov.
De simpleste ERP integrationer indeholder typisk blot produkt- og variantintegration, lageropdateringer samt ordreintegration til Magento. Andre eksempler på integrationer vi laver, kan være integration af data om virksomhedens sælgere, forhandlere og kunder - herunder rabatstrukturer, fakturaer og kreditnotaer på tværs af salgskanaler.
WEXO har stor erfaring i bl.a. Navision integration til Magento, hvor vi har vores egen Navision udvikler ansat. Med kompetencerne in-house kan vi tilbyde en mere kosteffektiv proces, hvor vi i samarbejde med dit Navisionhus finder den bedste løsning.
Har du et særligt stort behov for at kunne styre større mængder af tekster på webshoppen i forbindelse med den daglige drift, medfører det ofte en integration til et eksternt CMS-system. Det er fx webshopløsninger hos design- og brandvirksomheder, der har behov for avanceret indholdsstyring, hvor historien bag produktet er bærende for salget på webshoppen.
Vi ser det også ofte hos virksomheder, der driver en blog, eller andet videncenter omkring produktet eller branchen, der støtter op om salget på webshoppen.
Når en virksomhed bliver større og behovet for organisering af produktdata rækker udover en simpel webshop, bør der være overvejelser om hvorvidt et PIM system bør implementeres. Udover at sikre at produktdata er ens på tværs af alle kanaler, giver et PIM en række tekniske fordele i forhold til at håndtere mange produkter, med mange produktegenskaber, forskellige sprog, fra mange forskellige leverandører og mange forskellige salgskanaler. Det hele kan kobles problemfrit til din Magento webshop. WEXO har stor erfaring med integration af PIM systemer til Magento.
Jeg har igennem flere år arbejdet tæt sammen med WEXO omkring e-handels løsninger til vores website i DK og NO, jeg har altid oplevet dem som kompetente samarbejdspartnere, med en god service. Der er hyppige dialoger og man oplever altid nærvær og engagement, stærk teknisk forståelse og sparring som sikre, at man får de bedste løsninger. Jeg er meget glad for samarbejdet.
Når man driver både fysisk butik og webshop vil det ofte være relevant at integrere sit POS system med sin Magento webshop. Således vil webshoppen fungere som en forlænget kasse i butiksnetværket. Der er særligt 2 gode grunde til at integrere sin webshop og sit POS system.
1) Cross channel brugeroplevelse, hvor du bl.a. kan vise dine webshopbrugere den aktuelle butiksbeholdning på tværs af dine fysiske butikker, lade dem bestille til afhentning og lade ordren fra webshoppen gå til en bestemt fysisk butik mv.
2) Når din webshop deler et fysisk lager med en eller flere butikker, er opdateringsfrekvensen af lagerantal meget vigtige for ikke at sælge noget på webshoppen, som allerede er solgt i butikken. WEXO har stor erfaring i integration til POS systemer og Magento.
Blandt vores kunder har integration.
Et CRM-system sætter virksomheden i stand til effektivt at benytte kundens stamdata i virksomhedens salgs-, kundesupport- og marketingprocesser. Ved at arbejde struktureret med sine kunders data, kan processer samles og automatiseres, sælgere kan få et bedre grundlag at sælge på og I vil opleve en øget tilfredshed blandt jeres kunder.
Moderne CRM-systemer integreres til jeres Magento webshop, hvor brugernes stamdata og adfærd på shoppen sendes til CRM-systemet. Disse data kan bruges til at skabe mere effektive og målrettede kampagner.
Integrationen med de sociale medier er mere end blot ”Like” og ”Del” knapper. Det handler også om at få kunderne til at interagere med de sociale medier direkte på webshoppen.
For at promovere sit brand og produkter er der i dag mange, som vælger at integrere webshoppen med de Sociale Medier (SoMe). Det er her målgruppen er og "taler" med hinanden.
På en webshop er integration med sociale medier også i stor udstrækning brugt i arbejdet med at øge troværdigheden omkring webshoppen eller et produkt. Her er bl.a. integration til Truspilot udbredt, hvor den benyttes aktivt i arbejdet for at få anbefalinger fra kunderne.
Få en direkte integration mellem webshoppen og jeres nyhedsbrevssystem, hvor du er sikret, at alle tilmeldte til nyhedsbrevet fra webshoppen kommer direkte over i jeres nyhedsbrevssystem og at alle frameldinger også opdateres i systemet og m.m.
Det er også blevet meget udbredt at sende flere kundefaktorer over til mailsystemet, så man får en udvidet mulighed for at segmentere på sine kunder i markedsføringen.
Med en markedsplads integration kan I nå ud til et stort marked og få boosted jeres online salg. Det er en nem og billig måde at få jeres produkter ud på udenlandske markeder og ud til andre segmenter, som I ikke selv har adgang til via webshoppen.
Markedspladser har ofte et stort kundeflow, som gør at I kan nå mange kunder uden et stort markedsføringsbudget.
Med en integration mellem jeres webshop og en markedsplads, får I altid fremvist et opdateret produktudvalg og automatiseret ordrehåndteringen, som giver en bedre købsoplevelse.