Mobil e-handel

6/9/2022
Download whitepaper

Danskere handler i stigende grad fra deres smartphones og tablets, det er derfor blevet endnu vigtigere at have en god mobil platform. Udover at sikre sin del af mobil e-handelssalget, er et brugervenligt mobilsite også vigtigt i forhold til at få en god rangering på Google.

Hos vores egne kunder oplever vi, at 40-60% af trafikken på webshoppen kommer via mobile enheder (baseret på tal fra Google Analytics, december 2017). Det stiller krav til den mobile webshop. Samtidig går det stærkt med mobilhandlen. Vi kan se at konverteringen på tablet matcher eller overgår det som vi ser fra desktop. Gennemsnitligt, på tværs af shops, ligger mobil-konverteringen dog fortsat et stykke under men med en klar opadgående trend.

For at møde kunderne hvor de er, har vi fokus på den mobile platform og sikrer at den er optimeret til kundernes adfærd på mobiltelefonerne.

Vi har fokus på den mobile webshop i vores daglige arbejde med nye funktionaliteter på webshoppen for at sikre, at brugervenligheden er god og at det øget fokus på mobil e-handel også afspejler sig i jeres mobilshop.


Gennem en ordentlig navigation og brugeroplevelse, er vi med til at løfte andelen af salget på mobiltelefonen. Menuen kommer til at fylde en større del af skærmen. Gerne med ikoner, så de besøgende let kan finde frem til de ønskede sider på shoppen. Det samme gælder for filtret på kategorisiderne og søgefunktionen, som vil blive brugt i endnu højere grad på mobilshoppen, for at få indsnævret antallet af produkterne.

Bliv klogere på hvordan vi kan udvikle en responsiv webshop.

Mobil webshop - WEXO

Tilbage til blogindlæg oversigten
Flere blogindlæg
Vil du høre mere?
eller
Tak for din besked - du hører fra os ASAP
Oops! noget gik galt, venligst prøv igen
Martin Tygsen
Partner
WEXO
30 21 21 77