Ifølge seneste e-handelsanalyse tager kunderne i stadigt større omfang abonnementsmodellen til sig. Så hvis du ikke allerede enten er igang eller har det som et kommende tiltag – ja så bør du måske.
Så meget mere omsatte abonnementer nemlig for i andet halvår af 2023 i forhold til samme periode i 2022 og rammer nu en markedsstørrelse på næsten 20 mia. kr. ifølge Dansk Erhvervs seneste ehandelsanalyse. En udviklingstrend, som også tages op i Forbes Magazine – her beskrives det desuden, at den bagvedliggende kernefordel ved abonnementsordninger er den markante positive indflydelse, det har på dine kunders livstidsværdi og længden af kunderelationerne.
En årsag til denne stigning er det stadigt voksende kundekrav til en personlig relevant tilgang. Du skal således ikke ”bare” mestre at være relevant i dit produkttilbud, din søgeresultater eller kommunikation – nej du skal kunne forudsige et behov for kunden og være tilstede i momentet, så jeg som kunde ikke har besværet.
Hos WEXO har vi flere tilgange til at indfri ambitionerne om at implementere abonnementsløsninger. Fælles for disse er, at de understøtter en fleksibel forretningstilgang kombineret med de høje kundeforventninger og dækker bl.a disse elementer;
Hos WEXO har vi erfaring med abonnementsløsninger på tværs af en række kunder - så er det noget for jer, så lad os tage en god snak og få belyst potentialet.