Konverteringsoptimering/ CRO er i høj grad relevant for både B2C og B2B virksomheder. Ved at arbejde aktivt på at optimere salget på webshoppen eller få flere tilmeldinger til nyhedsbrevet, kan virksomheder opnå en betydelig konkurrencemæssig fordel som også effektiviserer virksomhedens marketingbudget.
Det gælder naturligvis også udenfor ecommerce branchen hvor eksempelvis frisøren ønsker at flere bestiller en tid til aftale, tatovøren som ønsker flere opkald eller udfyldte kontaktformularer, eller som os selv, der giver dig muligheden for at downloade dette whitepaper.
Derfor handler konverteringsoptimering i bund og grund om at få dine besøgende til at udføre en bestemt handling, som man tilskrive en værdi. For en webshop vil denne værdi stort set altid være i form af omsætning. Selv med en nyhedsbrev tilmelding, ved man hvad det i gennemsnit genererer af omsætning.
Desto flere besøgende du kan konvertere til kunder, jo flere muligheder åbner der sig for at videreudvikle på webshoppen. I processen omkring konverteringsoptimering, arbejdes der aktivt på at forbedre konverteringsraten eller Average Order Value (AOV) på dit website. Det handler i bund og grund om at udnytte den eksisterende trafik, således målgruppen er mere tilbøjelig til at konvertere på websitet.
I dette whitepaper deler vi 7 konkrete tips, til hvordan du kan arbejde med konverteringsoptimering på webshoppen og dermed forbedre konverteringsraten eller den gennemsnitlige ordreværdi.
Vores viden og idékatalog bliver løbende udbygget i takt med hvert gennemført kundeprojekt og fra vores samarbejde med danske og udenlandske konverteringseksperter. Med udgangspunkt i din webshop og din branche, vil vi aktivt kunne spare med dig om løbende konverteringsoptimering og forbedringer til webshoppen.
Vores viden fra 200+ webshops over de sidste mange år samt en dyb involvering i branchen, kommer i spil til fordel for dig, med dette whitepaper.
Blandt vores kunder er der webshops, der omsætter for 800+ mio/årligt online, shops der operer i 30 lande og shops med over 6.000 ordre dagligt. Derudover arbejder vi også med webshops for flere store danske kæder, som giver os en god indsigt i behovene hos de danske butikskæder.
Fokuser på hvad der vil give flest salg i webshoppen. Hellere lave få optimeringer end mange, der ikke giver det samme resultat.