Udfordringen med indholdsrige produkter, er at det kan være yderst tidskrævende at få kategoriseret og placeret produkterne korrekt i PIM system, så de sendes korrekt ud til de enkelte marketingkanaler.
Men med et moderne PIM system, er det muligt at bygge automatiserede jobs, der placerer produkt ud fra de produktparametre, som er på produktet.
Casen
I dette eksempel stod vi med en detailvirksomhed, som ønskede en af branchens mest detaljerede filtreringsmuligheder på deres webshop.
Her valgte vi i WEXO at lave automatisk overførsel af alle relevante data fra ERP-systemet og løbende berige produkterne med mere data, som i sidste ende skulle åbne op for de mere detaljerede filtreringsmuligheder på webshoppen.
Samtidig berigede virksomheden deres produkter yderligere, med en stor mængde værdiskabende data.
Den store mængde data bliver løbende efterbehandlet, hvor produktgrupper og kategorier automatisk bliver opbygget i forhold til eksisterende felter, hvorefter produkterne automatisk placeres i de retmæssige kategorier.
Resultatet og den forretningsmæssige påvirkning af denne case betød at virksomheden øgede produktiviteten, fordi man sparede mange arbejdstimer dagligt på repetitivt arbejde.
Samtidig resulterede automatiseringen i at intet blev glemt, placeret forkert eller at leverancen blev forsinket ud på de enkelte salgskanaler.
Udover den øget produktivitet, blev virksomheden også mere effektiv på andre punkter, som vi har listet her: