Scan Lux Flexible har mange års erfaring indenfor fremstilling af emballage til B2B og B2G kunder i hele Europa. Virksomheden tilbyder specialløsninger indenfor plastemballage og papemballage, samtidig har de et stort lager af standard emballage til B2B, B2G og B2C, som giver mulighed for hurtig dag-til-dag levering.
Scan Lux Flexible kom til WEXO med et behov om en ny webshop, der kunne gøre det lettere og hurtigere for kunderne at bestille og genbestille emballage. Virksomheden har i forvejen opsøgende salg og pleje af større kunder, så webshoppen skal også kunne understøtte sælgerne i at varetage en større del af strøgsalget af standardvarer.
Scan Lux Flexible var tidligere på en closed source platform, hvor de valgte at gå over på Magento 2, som er en open source platform. Dette giver dem fuld frihed i forhold til at videreudvikle webshoppen, da der er adgang til alle dele af koden. Samtidig bevarer de fuldt ejerskab over det leverede resultat og er ikke låst til én bestemt leverandør eller gruppe af leverandører for fremtidig udvikling.
Forud for udviklingen af shoppen blev der holdt en session omkring gevinstrealisering ifbm. den nye webshop. Ét af målene var en tæt integration mellem deres ERP-system og webshoppen. Den sikrer opdaterede lagertal, priser, produkter og kundedata, så processen for håndtering af webshoppens ordre kan foregå så effektivt som muligt.
Se videopræsentation af emballagegrossisten.dk
KeyBalance integrationen håndterer alt fra produkter til ordre, priser, kundedata, lagerdata og sælgere. Integrationen kører i faste intervaller, så ændringer i KeyBalance komme over i Magento og omvendt. For at sikre en effektiv tovejs ERP-integration sker der kun opdatering af de data, der bliver ændret i KeyBalance og Magento.
KeyBalance integrationen gør webshoppen i stand til at vise kundespecifikke priser på mængderabatten, når de er logget ind på webshoppen. Samt styre lagervare og kundespecifikke varer på webshoppen.
Integrationen sikrer, at lagerdata løbende opdateres på produkterne inde på webshoppen, så kunderne kan se lagerantal, lagerstatus og leveringstiden.
Sælgerne fra Emballage Grossisten kan via backend oprette tilbud til deres kunder, hvor kunden modtager en ordrebekræftelse på det oprettede tilbud. Kunden kan hurtigt og let acceptere tilbuddet, ved at klikke på et link i ordrebekræftelses mailen. Herefter bliver der sendt besked til webshoppen om at tilbuddet er accepteret og ordren bliver sent videre i systemet.
For at holde styr på hvornår kunden har givet sin accept, bliver der logget i ordrehistorikken hvilken IP og tidspunkt accept er givet fra.
Alle data som sendes til Google Analytics bliver segmenteret, så det er muligt at se om den nye webshop performer og hvad der kommer ind af nye kunder. Besøg, clicks, køb mm. fra gamle kendte B2B kunder er sorteret fra i separat rapport.
Når kunden logger ind på webshoppen, vil der ud fra hvert varenummer, som de har bestilt før være en ekstra knap - en "Genbestil" knap. Når kunden trykker på "Genbestil", søger systemet i Magento og Key Balance efter en ordre, hvor denne vare indgår, tager derefter den nyeste ordre og lægger samme mængde i kurven, som der er købt sidst gang.