Maulund A/S driver en række webshops, som forhandler et bredt udvalg af udstyr til smartphones og tablets med over 20.000 SKU'er. WEXO har siden 2019 haft ansvaret for udviklingen af Maulunds e-handelsløsninger og sørget for kontinuerlig udvikling, sparring og udvidelse til nye markeder. Oplev Maulund A/S webshops: Maulund.com, Trendcover.dk, Incover.dk, Incover.no og Inskal.se
Maulund har store ambitioner om at sætte sig solidt på markedet i norden, og blive kundernes fortrukne webshop for skærmbeskyttelse og covers til tablet og smartphones. Derfor har man igennem de seneste år haft fokus rettet mod internationalisering.
For at positionere sig i en branche med høj konkurrence, har Maulund A/S en række forskellige webshops under selskabet som samtidig sikre de omfavner både B2C- og B2B markedet. Maulund ejer og driver allerede nu maulund.com, trendcover.dk, incover.dk, incover.no og inskal.se.
Den løbende udviklingen indenfor smartphones og tablets med lancering af nye modeller, betyder at sortimentet hele tiden ændre sig. Det betyder også at en hurtig time to market og automatisering er kritisk ved ny udgivelsen af nye modeller.
WEXO har udviklet Maulunds Magento 2 løsning og udvikler også løbende på den, for at fortsat at sikre Maulunds position på markedet.
Maulund investerer i deres webshopløsning, med en fast udviklingsressource og projektleder. Det giver en bedre sparring mellem kunde og leverandør og er vigtigst af alt, med til at sikre Maulunds fortsat stigende position i markedet, hvor automatisering og en hurtig time to market er altafgørende.
Udover deres B2C webshops, så fungerer Maulund.com som en dedikeret B2B webshop for erhvervskunder. På B2B platformen kan Maulund differentiere produktprisen alt efter, hvilken kunde det drejer sig om og hvilken aftale der er indgået. Udover kundetilpassede priser, er det udviklet en dropshipping løsningen, således ordre kan sendes direkte til kundens kunde. På den måde letter Maulund kundens håndtering af ordre så kunden kan bruge sin tid nyttigt andre steder.
Det har været essentielt, at få optimeret processen omkring oprettelsen af nye produkter, da det er en tidskrævende når der udkommer en ny smartphone model jævnligt.
Med udgangspunkt i de 25.000 aktive varenumre, er der identificeret en række fællesnævnere ift. produktdata, og ud fra disse produktinformationer, er der skabt et flow, som sørger for automatisk at oprette standard kategorier. Samtidig har produktregler gjort det muligt at automatisere en stor mængde af de produktbeskrivelser og content der benyttes på webshoppen.
For at lette overblikket over, hvilke produkter der er aktive på hvilke webshops er der foretaget en tilføjelse i produktgridet, der med farvekoder tydeligt viser hvilke shop det enkelte produkt er aktiv på. I overblikket vises samtidig prisen på produktet på hvert storeview og medarbejderen som opretter det pågældende produkt, kan derfor hurtig tjekke om prisen står korrekt. I ordregridet bestemmer ordrens status, hvilken farvekode ordren har som baggrund. Dette er igen med til at lette arbejdet for Maulund og håndtering af ordre.
Via ScannerApp skannes en ordre en gang og systemet hæver automatisk pengene, printer label, tracking, eksporterer og arkiverer ordren. Dette er med til at automatisere mange af de manuelle processer den enkelte lagermedarbejder førhen foretog.
Er der et tjek der fejler, får lagermedarbejderen en besked på skærmen herom. Er der eksempelvis tale om en levering til erhvervsadresse, tjekkes der op med Krak, om der findes en virksomhed på den indtastet adresse. Det er vigtigt, da Maulund kan blive straffet af GLS for at sende en pakke som erhvervslevering, hvis ikke der er tale om en erhvervslevering.
Yderligere har Maulund via dashboardet i ScannerApp mulighed for at se, hvor mange ordre der kommer ind på den enkelte webshop og hvor mange af dem der er behandlet og afsendt. Det afhjælper Maulund til at effektivisere deres ordrebehandlingstid.