Jane Kønig designer smykker til den moderne kvinde, der udfordrer måden at bære smykker på. Jane Kønig A/S sælger deres smykker direkte til slutbrugeren og har herudover et større forhandlernetværk samt agenter i en række lande. Derudover driver Jane Kønig selv 3 butikker Danmark og Norge.
Jane Kønig kom til WEXO i 2016 for at få vores hjælp til bedst at få udnyttet deres potentiale, og få opbygget en stærk og struktureret IT platform bag deres eksisterende Magento webshop. Samarbejdet startede med en uges workshop on-site, for at komme ind under skallen på webshoppen samt Jane Kønigs forretning.
Det var vigtigt for Jane Kønig, at der fra start var fokus på at løsningen skal kunne håndtere de forskellige kanaler, og udnytte så meget viden og data som muligt på tværs af kanalerne. Den eksisterende løsning som kunden kom til WEXO med var præget af væsentlige mængder dobbeltarbejde ved produktoprettelse, ordrehåndtering m.m.
Se videopræsentation af janekonig.dk
Jane Kønig benytter sig af social shopping, der er en metode inden for e-handel, hvor kundernes venner involveres i købsprocessen. Kunderne kan med et enkelt klik dele, anbefale og kommentere alle produkter i webshoppen på Facebook, Instagram eller Pinterest og her få reaktioner fra venner og venners venner, som i sidste ende kan påvirke købsprocessen. Ideen bag social shopping er, at enkeltpersoner er påvirket af deres venner køb og anbefalinger.
Hos Jane Kønig har et par skærme hængende i baglokalet, der viser dagens fuldførte webordrer fordelt på B2C og B2B. Dashboardet viser også antal B2C og B2B ordrer for indeværende måned, samt hvor mange webordre, der var sidste år for samme periode. Yderligere ses en fordeling ud på lande. Nederst på skærmen ses det totale antal ordre per måned for hver måned i indeværende år.