Daarbak Redoffice (tidl. Redoffice Scan Office shop) er en af Danmarks største kontorforsyningskæder. I 2015 valgte de WEXO som leverandør på hele E-commerce platformen, der både indebærer B2C, B2B og B2G løsninger samt en kompliceret Dynamics NAV- og PIM integration.
Daarbak Redoffice består af mere end 400 millioner kalkulerede priser fordelt på 60.000 varenumre, som webshoppen henter on-the-fly fra Dynamics NAV.
Løsningen er udviklet på Magento 2 med en tilføjelse af en PWA frontend for at øge hastighed og performance. Content management håndteringen er forenklet, så den ikke håndteres fra Magento, men i stedet i et simplificeret management system. Dette er sammenkoblet med PWA frontenden, hvilket betyder at nye ændringer eller undersider vises med det samme uden behov for indeksering.
Den nye platform har bl.a. resulteret i en 35% forbedret konverteringsrate på en i forvejen veloptimeret løsning.
Med baggrund i Daarbak Redoffices ambitioner på det digitale område, blev det besluttet at gå med en model, hvor WEXO fast afsætter en fuldtidsressource hver måned til videreudvikling på projektet. Der vil være én primær udvikler på projektet, men denne kan lade andre tage nogle af timerne, hvis det skønnes, at de har spidskompetencer, som vil kunne løse en opgave bedre.
Teamet består af en projektleder og flere udviklere, som er blevet eksperter på netop denne webshop. På den måde sikre Daarbak Redoffice leverancesikkerhed og en hurtig time-to-market.
Vi er i Scan Office Group rigtig glade for samarbejdet med WEXO, som kun er blevet stærkere og bedre gennem årene. Vi sætter stor pris på at have et fast team tilknyttet til udviklingen på vores webshops og som E-commerce Manager, giver det en tryghed at kunne få hjælp fra dem, indenfor få minutter, hvis der skulle opstå uforudsete problemer.
B2B webshoppen kører med individuelle priser for hver kunde, som hentes direkte fra Navision. Navision integrationen styrer over 400 millioner unikke priser, som hentes live fra Navision og vises hurtigt på frontend.
Med B2B kundemodulet har Daarbak Redoffice mulighed for at have logins til hver B2B kunde. Her er det også muligt at lave en begrænsning af varesortiment til bestemte brugere, så de kun kan købe godkendte varer.
Når B2B kunderne er logget ind, får de adgang til en kvikbestilling, hvor de kan oprette indkøbslister, der gør det nemt genbestille varer. Ligeledes har B2B kunderne det fulde overblik over alle tidligere ordre på Min konto.
B2B webshoppen har en personaliseret kategoristruktur der er afhængig af debitorspecifikke aftaler. Det sikre at kunderne eksporteres for de rigtige produkter.
For hver B2B kunde kan der for hver bruger sættes et maxbeløb per ordre. Hertil er der et brugerhierarki, hvor det kan konfigureres, at enskal godkende køb Ligeledes kan der tilknyttes en bestemt betalings- og fragtmetode til hver B2B bruger.
Kampagnemotor som er tilknyttet forskellige kundegrupper og ud fra disse grupper, kan webmasteren f.eks. lave specificeret email-kampagner i Klaviyo, der er integreret til Magento webshoppen.
Individuelle kundekataloger hvor kunden selv kan oprette grupper af gemte produkter og sælgerne kan tilføje produkter, der ikke er synlige andre steder på webshoppen.
Webshoppen har en avanceret fragt algoritme til at styre den leveringstid, der vises overfor kunden. Det er med til at sikre en glad kunde og nedbringe kundesupport henvendelser ved at kunden allerede ude på webshoppen er afstemt med, hvornår varen kan blive leveret.
Navision integrationen håndterer alt fra produkter til ordre, priser og kunder. Integrationen kører løbende hen over hele døgnet, så ændringer i Navision hurtigt kan komme over i Magento og omvendt. Daarbak Redoffice har adgang til ordren i NAV inden for maks. 1 minut efter ordren er lagt i webshoppen.
For at sikre en effektiv tovejs Navision integration sker der kun opdatering af de data, der bliver ændret i Navision og Magento.
Navision integrationen serverer priser i realtid for tusindvis af kunder dagligt. Systemet slår på et splitsekund priser op blandt mere end 400 millioner individuelle kundepriser. Priserne opdateres dagligt til Magento, så der kan blive vist aktuelle priser for kunderne i tilfælde af, at Navision mod forventning, er for længe om at finde priserne til kunden.
Avanceret prisregler til at afvikle forskellige salgskampagner, og dermed skabe mere salg og en mere levende webshop. Lav eksempelvis kampagner som:
Med PIM integrationen mellem Magento 2 og Akeneo har Daarbak Redoffice fået optimeret processen med udarbejdelse og styring af produkttekster på webshoppen. Det har bidraget til en lettere arbejdsgang, når Ecommerce manageren arbejder med de mange produkttekster på tværs af flere webshops.
Akeneo er ligeledes med til at understøtte Redoffice Scan Office opkøbsstrategi, da de kan genbruge data og optimere processen på de andre webshops, som de har købt på deres vækstrejse.
PIM integrationen understøtter også deres internationale ambitioner, hvor man skal styre produktdata på flere sprog og herved spare på internationale salgsressourcer.
For at sikre at alle processer og integrationer kører planmæssigt, har vi fokus på 24/7 overvågning samt måling på udvalgte parametre.
Et vigtigt element i brugeroplevelsen på Daarbak Redoffices webshop har været at kunne vise de mest relevante produkter til kunderne.
Dette gælder både i produktoversigten, livesearch, søgeresultater, filtrering, produktanbefalingsbånd osv.
For at kunne en avanceret personalisering af produkterne til kunderne er webshoppen integreret med Relewise. Relewise analysere kundernes adfærd på tværs og samler denne for at kunne vise de produkter kunden forventer.
Daarbak Redoffice havde et ønske om at gøre livet lettere for deres sælger i forhold til at danne pæne produktkataloger til kunderne. Det er der kommet en PDF generator ud af, hvor sælgeren med få klik får en pæn PDF, der kan videregives til kunden.
PDF generatoren er udstyret med en preview, som opdateres mens dataen tastes. Her kan sælgeren også vælge om der skal vises priser, weblinks og beskrivelse af varen.